Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

ΚΑΛΟΓΕΡΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΕΝΟΣ ΑΓΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ



ΚΑΛΟΓΕΡΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

ΕΝΟΣ ΑΓΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ 


      Όταν ήταν στην Αγγλία ο μακαριστός Επίσκοπος Εδέσσης κυρός Καλλίνικος (1919–1984), στο Νοσοκομείο για την εγχείρηση που έκανε στο κεφάλι, τον επισκέφθηκε ο Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ (1896–1993) και του είπε:
     –Σας εκτιμούμε, Σεβασμιώτατε, γιατί αγαπάτε τον Μοναχισμό.
     –Αυτό δεν είναι τίποτε, απάντησε. Τον εαυτό μου αγαπώ. Δεν είμαι εγώ μοναχός; 


     Μια μέρα έκλαψε και μου είπε:
     «Δεν με ενδιαφέρει πολύ η αρρώστια που έχω. Ας ήμουν άγιος και ας ήμουν με ένα πόδι ή με ένα μάτι. Αν μου έδιναν μια μίτρα και μου έλεγαν ότι κοστίζει μια δραχμή, δεν θα χαλάλιζα την δραχμή»


     Έχοντας αγιορείτικο κόκαλο και μοναχική συνείδηση, μου είπε κάποια μέρα στην Αγγλία που ήταν κατά την διάρκεια της νοσηλείας του:
«Αν ξαναγεννιόμουν θα γινόμουν καλογεροπαίδι. Μου αρέσει πολύ η υπακοή σε Γέροντα». 


    Κάποτε μου είπε να τηλεφωνήσω στην Μητρόπολη, στον π.Δαμιανό (τον κληρικό που άφησε στο πόδι του) και να του πω τα εξής: «Να μη κουράζεσαι. Λίγες ώρες στο γραφείο. Όχι πολλές πρωτοβουλίες. Εμείς με την δουλειά που κάναμε, αυτοκτονήσαμε!». Το είπε αυτό γιατί δούλευε πολύ σαν Επίσκοπος και κουραζόταν. 


       Μια νοσοκόμα τού ανακοίνωσε ότι την άλλη μέρα θα γινόταν θεία Λειτουργία. Εκείνος αναστέναξε και είπε: «Η θεία Λειτουργία είναι το γλέντι μας!».

[Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου Βλάχου: «Κόσμημα της Εκκλησίας», κεφ. 12ο, σελ. 639–640, Α΄ έκδοση, Ιεράς Μονής Γενεθλίου της Θεοτόκου (Πελαγίας), 1998.]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου