Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

Η ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ

Η ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ


     «Η μεταστροφή μου προς τον Χριστιανισμό μ’ έκανε να ξαναβρώ την παιδικότητά μου.

     »Πρώτα, ζούσα, όπως πολλοί, αχόρταγη για γνώσεις, βιβλία, φίλους, εμπειρία ζωής. Είχα συνεχώς τον φόβο ότι έχανα τον καιρό μου, που δεν σταματούσε να επιταχύνει το ρυθμό του και που περνούσε με διαβολικό τρόπο, σαν ένα τρελό τραίνο απ’ όπου δεν μπορείς πλέον να διακρίνεις το τοπίο. Η μνήμη, δεν συγκρατούσε πια τις εντυπώσεις.

     »Στα είκοσι πέντε μου χρόνια, έβλεπα τον κόσμο με μάτια γριάς γυναίκας. Είχαν την εντύπωση ότι τα είχα δοκιμάσει όλα, ότι τα είχα όλα γνωρίσει. Μετά, ήρθε η μεταστροφή. Είναι σαφές ότι ο Θεός άγγιξε όχι μόνον το πνεύμα μου, αλλά και την ψυχή μου, και την καρδιά μου και όλες μου τις αισθήσεις. Αισθάνομαι όπως αισθανόμουνα στις καλύτερες στιγμές των παιδικών μου χρόνων. Η ψυχή καθαρμένη, απελευθερωμένη από την κακία, άνοιξε έκπληκτη, χωρίς αντίσταση. Ο κόσμος μού απευθύνει ένα καινούργιο βλέμμα, άμεσο, με τραυματίζει και με κάνει να χαίρομαι. Είναι περίεργο το ότι δεν θυμάμαι ούτε τις “ενήλικες” αντιδράσεις μου των προηγούμενων μηνών. Είναι σαν να ελευθερώθηκε η ψυχή μου από την σκληρή πέτσα της και σαν να εξαφανίστηκαν όλοι οι μηχανισμοί άμυνας που με βοηθούσαν να κρύβω από τους άλλους την εσωτερική μου ζωή. Για αρκετά χρόνια, έχτιζα τοίχους πέτρινους γύρω από τον εαυτό μου, βοηθούμενη από την ειρωνεία, την έπαρση, το σνομπισμό, την αδιαφορία, την αυστηρή ιεράρχηση που μ’ έκανε να χωρίζω σε τάξεις τους ανθρώπους: από τη μια μεριά οι ίσοι με μένα, η ελίτ, και από την άλλη το κοπάδι, όλοι οι άλλοι. Πάει, τελείωσε! Δεν αμύνομαι πλέον. Αισθάνομαι όμως τόσο ελεύθερη! Αναπνέω ελεύθερα!...».


ΤΑΤΙΑΝΑ ΓΚΟΡΙΤΣΕΒΑ


[Τατιάνα Γκρορίτσεβα:
«Είναι επικίνδυνο να μιλάς για το Θεό»,
κεφ. 5ο, σελ. 49–50,
4η έκδοση (χ.χ.),
εκδόσεις «Τήνος», ΑΘΗΝΑ.]









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου