Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ

Η ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ


     «Ας αρχίσουμε και εμείς να ετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου. Θα δώσουμε “εξετάσεις” τότε. Ας κοιτάξουμε, λοιπόν, το “πρόγραμμα” των “μαθημάτων” και ας μελετήσουμε όσα παραμελήσαμε· ας συμπληρώσουμε όσα δεν καλοξέρουμε· ας ξαναδιαβάσουμε όσα δεν ξέρουμε. Πρέπει να βιαστούμε, γιατί η ώρα του θανάτου μας είναι άγνωστη. Ίσως αύριο, ίσως σήμερα κιόλας να κληθούμε. Και τότε, ούτε τετράδια ούτε βιβλία θα έχουμε, για να συμβουλευτούμε, ούτε υποβολέας θα υπάρχει. Ο καθένας θα εξεταστεί μόνος του και θα βαθμολογηθεί από τον μεγάλο Κριτή, με κριτήριο τα επίγεια έργα του.«

     »Πολλές “προφητείες” έχουν γίνει για το τέλος του κόσμου. Και καμιά δεν επαληθεύτηκε. Ο Σωτήρας μας είπε, ότι κανένας δεν ξέρει ποια μέρα και ποια ώρα θα έρθει το τέλος. Κανένας· ούτε οι άγγελοι των ουρανών, παρά μόνο ο Θεός. Δεν υπάρχει λόγος, λοιπόν, ούτε εμείς να “προβλέψουμε”, στηριγμένοι σε ανυπόστατες ή ασαφείς ενδείξεις, τον χρόνο της Παρουσίας του Κυρίου, ούτε και στων άλλων τις “προβλέψεις” να δίνουμε σημασία.«

     »Το ότι θα ξανάρθει ο Χριστός, ως Κριτής του κόσμου, είναι αναμφισβήτητο, καθώς και το ότι αυτό θα γίνει ξαφνικά, αφού προηγηθούν μεγάλα και θαυμαστά σημεία. Εμείς, δεν έχουμε παρά μόνο να περιμένουμε τον Ιησού Χριστό και να ετοιμαζόμαστε πνευματικά για τη συνάντηση μαζί Του, όπως ο Ίδιος μας υπέδειξε· “Να αγρυπνείτε, λοιπόν, γιατί δεν ξέρετε ποια μέρα θα έρθει ο Κύριός σας” (Ματθ. 24, 42)· “γι’ αυτό και εσείς να είστε έτοιμοι, γιατί ο Υιός του Ανθρώπου θα έρθει την ώρα που δεν Τον περιμένετε” (Ματθ. 24, 44)».

ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ Ο ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΣ
(1815–1894)


[«Χειραγωγία στην πνευματική ζωή»,
σελ. 162, έκδοση Ιερά Μονή Παρακλήτου,
Ωρωπός Αττικής, Φεβρουάριος 2008.
Επιμέλεια ανάρτησης,
επιλογή θέματος και φωτογραφίας,
πληκτρολόγηση κειμένου:
π. Δαμιανός.]







Επιτρέπεται η αναδημοσίευση
των αναρτήσεων από το «Ειλητάριον»,
αρκεί να αναφέρεται απαραίτητα
ως πηγή προέλευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου