Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

«ΕΙΔΑ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ, ΑΚΟΥΣΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΦΩΝΗ!»

«ΕΙΔΑ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ,
ΑΚΟΥΣΑ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΦΩΝΗ!»


     «Στην εκκλησία, εννοώ στον Άγιο Γεράσιμο, πολύ συγκινιόμουνα. Άκουγα το Ευαγγέλιο και συγκινιόμουνα. Το πάθαινα αυτό, επειδή “έβλεπα” την εικόνα, τον Χριστό τον Ίδιο. Και μέχρι τώρα συγκινούμαι, διότι επάθαινα, συγκινιόμουνα. Πόσες φορές που έλεγα το Ευαγγέλιο και μου εκοβότανε η φωνή μέσα στην εκκλησία χωρίς να το θέλω! Λοιπόν, σας βεβαιώνω ότι το πάθαινα, επειδή έβλεπα την εικόνα, συγχωράτε με. Θα μου πεις: “Τι; Έβλεπες τον Χριστό;”. Ε, ναι. Έτσι αισθανόμουνα, ότι Τον έβλεπα. Κι ήταν τόσο ζωντανός! Και… παπ, κοβότανε η φωνή μου…

     Μια Μεγάλη Παρασκευή κάναμε την ακολουθία. Η εκκλησία ήταν γεμάτη κόσμο. Τι έπαθα εκεί! Διάβαζα το Ευαγγέλιο κι όταν έφθασα στη φράση: “Ἠλί, Ἠλί, λιμᾶ σαβαχθανί· τοῦτ’ ἔστι Θεέ μου, Θεέ μου, ἱνατί με ἐγκατέλιπες;” (Ματθ. 27, 46), δεν μπόρεσα να την τελειώσω. Δεν είπα το “ἱνατί με ἐγκατέλιπες;”. Με πλημμύρισε η συγκίνηση. Είδα εκείνο το Πρόσωπο. Άκουσα εκείνη τη Φωνή. Τον έβλεπα τον Χριστό πολύ ζωντανά. Ο κόσμος κάτω περίμενε. Εγώ τίποτα, αδύνατον να προχωρήσω. Αφήνω το Ευαγγέλιο στο τετράποδο και γυρίζω μέσα στο Ιερό. Κάνω το σταυρό μου, ασπάζομαι την Αγία Τράπεζα. Έβαλα μία άλλη εικόνα, πιο ωραία μέσα μου. Όχι, πιο ωραία. Πιο ωραία από ’κείνη δεν υπήρχε, αλλά ήλθε στο νου μου η Ανάσταση. Αμέσως γαλήνευσα. Μετά βγήκα στην Ωραία Πύλη και είπα:
     –Συγχωρέστε με, παιδιά μου, παρασύρθηκα!...

     Μετά πήρα το Ευαγγέλιο και το είπα απ’ την αρχή. Και το είπα καλά και δυνατά και ωραία, χωρίς να συγκινηθώ. Καταλάβατε; Εκείνη, όμως, την ώρα όλο το εκκλησίασμα πέταξε δάκρυα.

     Ήταν κακό αυτό. Ο καθένας μπορεί να σκέπτεται ό,τι θέλει. Δεν είναι, όμως καλό να αφηνόμαστε. Πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι…».

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Ο ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗΣ
(1906–1991)


[(1) Αγίου Γέροντος Πορφυρίου
Καυσοκαλυβίτου:
«Βίος και Λόγοι»,
Μέρος 1ο, Κεφ. 4ο,
σελ. 150–151.
Έκδοση
Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής,
Χανιά, Οκτώβριος 200910.
(2) Του ιδίου:
«Θα σας πω…»
(Ηχογραφημένες διηγήσεις
του αγίου για την ζωή του),
Μέρος 2ο, Κεφ. 2ο, §29,
σελ. 112–114·
(βλ. ένα παρόμοιο γεγονός στο:)
Μέρος 7ο, Κεφ. 1ο, §29,
σελ. 320–321,
Εκδόσεις
«Η Μεταμόρφωσις του Σωτήρος»,
Μήλεσι, 2015.
(3) Επιμέλεια ανάρτησης,
επιλογή θέματος και φωτογραφιών,
πληκτρολόγηση κειμένων:
π. Δαμιανός.]






Επιτρέπεται η αναδημοσίευση
των αναρτήσεων από το «Ειλητάριον»,
αρκεί να αναφέρεται απαραίτητα
ως πηγή προέλευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου