Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Ο ΑΕΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Ο ΑΕΤΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ


     Κάποιος διηγήθηκε το εξής:
     Στη Σκήτη, όταν οι κληρικοί πρόσφεραν τα Τίμια Δώρα, κατέβαινε κάτι σαν αετός πάνω στην προσφορά, και κανείς δεν τον έβλεπε, παρά μόνο οι κληρικοί.
     Μια μέρα λοιπόν, κάποιος ζήτησε από έναν διάκονο μια εξυπηρέτηση. Ο διάκονος τού λέει: «Δεν ευκαιρώ τώρα!». Όταν λοιπόν ανέβηκε ο διάκονος στην προσφορά, δεν κατέβηκε το ομοίωμα του αετού, ως συνήθως. Τότε ο πρεσβύτερος είπε στον διάκονο: «Τι σημαίνει αυτό το πράγμα, που δεν ήρθε ο αετός όπως ερχόταν κάθε φορά; Ή εγώ έπεσα σε σφάλμα ή εσύ. Απομακρύνσου λοιπόν από μένα, και αν κατεβεί, θα καταλάβουμε ότι εξαιτίας σου δεν κατέβηκε».
     Πράγματι, μόλις απομακρύνθηκε ο διάκονος, ευθύς κατέβηκε ο αετός. Έγινε λοιπόν η Θεία Λειτουργία, και ρωτάει ο πρεσβύτερος στον διάκονο: «Πες μου τι έκανες;». Κι εκείνος τον διαβεβαίωνε ως εξής: «Δεν μου μαρτυρεί η συνείδησή μου ότι έκανα κάποια αμαρτία. Μόνο που ήλθε εδώ ένας αδελφός και μου ζήτησε να τον εξυπηρετήσω και του απάντησα: “Δεν ευκαιρώ!”».
     «Λοιπόν –είπε ο πρεσβύτερος– εξαιτίας σου δεν κατέβηκε ο αετός, γιατί ο αδελφός πικράθηκε από τη συμπεριφορά σου».
     Αμέσως ο διάκονος πήγε και έβαλε μετάνοια στον αδελφό.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ


[«Το Μέγα Γεροντικόν»,
τόμ. δ΄, κεφ. ιη΄, §36, σελ. 356–357,
Έκδοση Ιερού Ησυχαστηρίου
«Το Γενέσιον της Θεοτόκου»,
Πανόραμα Θεσσαλονίκης,
Μάρτιος 19991.]






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου