Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Η ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΧΑΡΙΖΕΙ ΘΕΪΚΗ ΧΑΡΗ ΚΑΙ ΑΞΙΑ

Η ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΧΑΡΙΖΕΙ ΘΕΪΚΗ ΧΑΡΗ ΚΑΙ ΑΞΙΑ


     «Με τη βάπτισή Του ο Ιησούς Χριστός αγίασε το Βάπτισμα. Και βαπτίστηκε ο Κύριος, όχι για να λάβει συγχώρεση των αμαρτιών Του –γιατί Αυτός ήταν αναμάρτητος– αλλά όντας αναμάρτητος βαπτίστηκε για να χαρίσει θεϊκή Χάρη και θεϊκή αξία σε εκείνους που θα βαπτίζονται. Διότι αυτό που έγινε με την Ενανθρώπηση του Κυρίου έγινε και με το Βάπτισμα. Όπως Εκείνος έλαβε την ανθρώπινη φύση, επειδή εμείς ως άνθρωποι έχουμε φθαρτή σάρκα —ώστε με την κοινωνία Του στη δική μας ανθρώπινη φύση να μας δώσει τη δυνατότητα να μετέχουμε στη δική Του Θεία Χάρη— έτσι πάλι βαπτίστηκε, ώστε κι εμείς, βρισκόμενοι σε κοινωνία με Αυτόν, να τύχουμε της σωτηρίας, να αποκατασταθούμε στο αρχαίο αξίωμα και να δεχθούμε τους καρπούς που πηγάζουν από τη δική Του Βάπτιση.
     Όπως αναφέρεται και στο βιβλίο του Ιώβ (26, 13· 41, 1—26), μέσα στο νερό υπήρχε ο βύθιος δράκοντας, ο οποίος ήταν τόσο μεγάλος και φοβερός, ώστε ο Ιορδάνης ποταμός να εκβάλει στο τεράστιο μάτι του! Ο δράκοντας αυτός, ήταν πολύ μεγάλο και φοβερό θηρίο. Το μεγαλύτερο αλιευτικό πλοίο, δεν μπορούσε να χωρέσει ένα τμήμα μικρό της ουράς του. Η όψη του σκόρπιζε θάνατο σε όσους τον συναντούσαν. Ο Χριστός έπρεπε να συντρίψει τις κεφαλές του δράκοντα. Μπήκε λοιπόν ο Χριστός μέσα στα νερά του Ιορδάνη, δέσμευσε τον φοβερό δράκοντα, ώστε εμείς να πάρουμε από Αυτόν την εξουσία να πατάμε πάνω στα κεφάλια των φιδιών και των σκορπιών (πρβλ. Λουκ. 10, 19), άφοβα και νικηφόρα. Ήρθε λοιπόν η Ζωή, ο Χριστός προς το θηρίο και ο θάνατος φιμώθηκε, ώστε εμείς να μπορούμε να θριαμβολογούμε για τη σωτηρία μας: “Πού είναι, θάνατε, η νίκη σου; Πού είναι το δηλητήριό σου, άδη;” (Α΄ Κορ. 15, 55). Πλέον, αυτό το κεντρί του θανάτου καταλύεται με το Βάπτισμα.
     Μπαίνεις μέσα στο νερό φορώντας τις αμαρτίες σου, αλλά η επίκληση της Χάρης που έχει σφραγίσει τη ψυχή, δεν επιτρέπει πια στον φοβερό εκείνον δράκοντα να σε καταπιεί. Όταν μπήκες στο νερό, ήσουν νεκρός μέσα στις αμαρτίες σου (πρβλ. Ρωμ. 6, 2). Αλλά αφού πήρες καινούργια ζωή μέσω του Βαπτίσματος, βγήκες από το νερό δικαιωμένος (πρβλ. Α΄ Πέτρ. 2, 24)».

ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
(313—386)


[Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων: 

«Κατηχήσεις»,
Κατήχηση Φωτιζομένων Γ΄,
§ια΄—§ιβ΄, σελ. 78—79. 
Εκδόσεις «Ετοιμασία»,
Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου, 
Καρέα 19911.
Επιμέλεια ανάρτησης,
επιλογή θέματος και φωτογραφιών,
πληκτρολόγηση κειμένου:
π. Δαμιανός.]




Επιτρέπεται η αναδημοσίευση
των αναρτήσεων από το «Ειλητάριον»,
αρκεί να αναφέρεται απαραίτητα
ως πηγή προέλευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου