Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΤΡΟΠΟ

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΤΡΟΠΟ


     Η Εκκλησία είναι πανανθρώπινο ιατρείο: έρχονται σ’ αυτήν όλοι οι τσακισμένοι, οι πληγωμένοι, οι ανήμποροι, οι κουρασμένοι, οι παραδομένοι στην έσχατη αδυναμία τους και την αρρώστια που δυστυχώς επέφερε η ποικιλόμορφη αμαρτία στον βίο τους. Η Εκκλησία δεν είναι δικαστήριο, δεν είναι σωφρονιστήριο, κολαστήριο και απόσπασμα που εκτελεί ψυχές για τις όποιες τυχόν αστοχίες της πορείας τους: φανταστείτε έναν άνθρωπο να πηγαίνει να βρει με αγωνία τον ιατρό του αναζητώντας απελπισμένος τη θεραπεία του από αυτό που τον κατατρώγει και τον βασανίζει, ν’ ανοίγει την πόρτα του ιατρείου και ο εκεί θεράπων ιατρός να τον εξουθενώνει, να τον επικρίνει, να τον ελέγχει και να τον καταδικάζει. Τι πιθανότητες δίνετε σ’ αυτόν τον άνθρωπο να επισκεφθεί ξανά τον ιατρό που τον επέπληξε τόσο αδιάκριτα και άστοργα; Έτσι, λοιπόν, η Εκκλησία μαζί με την εξαίσια θεραπεία που παρέχει στον κάθε έναν ξεχωριστά και προσωπικά, έχει και έναν άλλον μοναδικό και ιδιαίτερο στη συμπάθειά του τρόπο: τον τρόπο της παρηγορίας, της παρακλήσεως και της ανάπαυσης. Το παν είναι, με τη δύναμη και τον φωτισμό του Χριστού, να αναπαύεις και να κραταιώνεις αυτόν που θεραπεύεις. Γιατί αυτός που θεραπεύεται με τον πιο τέλειο τρόπο της αγάπης του Θεού μπορεί μετά –έχοντας μέσα του όλη ετούτη την ξεχωριστή έμπνευση από την εμπειρία και τη μνήμη της θεραπείας που έλαβε από την Εκκλησία, από τη Χάρη του Θεού, από τους ανθρώπους που στέλνει προς αυτόν ο Θεός– να φανεί και ο ίδιος προσωπικά ευεργετικός προς τους ανθρώπους και τον γύρω κόσμο του. Αυτή η πείρα της αγάπης και της ευεργεσίας του Θεού δεν μένει ποτέ εγκλωβισμένη και στάσιμη μέσα μας, δεν περιορίζεται δηλαδή μόνο σε εκείνον που την έλαβε, αλλά τουναντίον πορεύεται από καρδιά σε καρδιά· είναι άκρως μεταδοτική όπως εκείνο το ευφρόσυνο άρωμα των λουλουδιών που μεταφέρει αθόρυβα το λεπτό ρεύμα του αέρα στη γύρω πλάση…

π. Δαμιανός






Επιτρέπεται η αναδημοσίευση
των αναρτήσεων από το «Ειλητάριον»,
αρκεί να αναφέρεται απαραίτητα
ως πηγή προέλευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου