Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

ΠΑΝΤΑ ΕΚΕΙ

ΠΑΝΤΑ ΕΚΕΙ


     Ο πόνος, η δοκιμασία, η δυσχέρεια, η δυσκολία, το αδιέξοδο, το τέλμα, η αγωνία, ο λυγμός, ο καημός, ο πειρασμός, μοιάζουν άλλοτε σαν τον ακάλεστο επισκέπτη και άλλοτε σαν τον αιφνίδιο καταληψία στη μικρή και ανυποψίαστη ζωή μας. Ως συνήθως σ’ αυτές τις περιπτώσεις ένα αναιμικό καρυδότσουφλο θυμίζει η όλη ύπαρξη του ανθρώπου που βυθίζεται ολοένα και πιο πολύ στα ακατάπαυστα «γιατί» της ανταριασμένης λογικής του. Όμως η θεία Αγάπη παραστέκει σιωπηλά ακριβώς για να δει πρώτα την προαίρεση, την πίστη και τον αγώνα μας. Αν δεν τη φωνάξει η ελευθερία μας, πώς να εμφανιστεί και πώς να επέμβει; Η μυστική της παντοδυναμία μάς προφυλάσσει αθόρυβα από πτώσεις και ολισθήματα που εμείς δεν θα μπορούσαμε ποτέ να διανοηθούμε και να προλάβουμε. Η Αγάπη του Χριστού μάς συνέχει και μας διεκδικεί μέχρι τέλους κι ας μην το αντιλαμβανόμαστε αυτό εμείς. Αλλά τίθεται το ερώτημα: θα πρέπει να φτάσουμε στο χείλος του γκρεμού των περιστάσεων και των καταστάσεων για να το καταλάβουμε αυτό; Ίσως. Ειπώθηκε πρόσφατα σ’ έναν Φίλο: καμιά φορά τα ανθρώπινα υποστυλώματα του περιβάλλοντός μας εμποδίζουν σοβαρά την αθόλωτη εμβίωση της θείας Αγάπης μέσα μας. Όσο και να πεις, ζητάει από μας την αποκλειστικότητα. Θέλει να τη θέλουμε, θέλει να τη ζήσουμε και τη ζούμε συνεχώς παρά τα όποια λογικά ή φυσικά εμπόδια επί γης. Κι αυτό δεν είναι ανούσιος ή γραφικός καλογερισμός, αλλά θεία νομοτέλεια. Είναι στο ακέραιο η «μοίρα» του κάθε Βαπτισμένου: ο ισόβιος αγώνας και πόθος μας να είναι και να γίνει το κέντρο της καρδιάς και της ζωής μας Εκείνος και η Αγάπη Του, η Αγάπη που είναι Εκείνος. Αλλιώς θα χάνουμε ανομολόγητα τη Ζωή της ζωής μας, τη Ζωή μέσα από τη ζωή μας. Εκείνο που έχει σημασία στο τέλος είναι ότι ο Θεός δεν αφήνει κανέναν, κανέναν απλό, ταπεινό, πονεμένο, αδικημένο και τσακισμένο δούλο Του. Και στο πιο λεπτό και βραχύ κύμα του παράλογου πόνου μας ο Κύριος είναι πάντα εκεί· θαυμαστά και ανεξήγητα πάντα εκεί!...

π. Δαμιανός






Επιτρέπεται
η αναδημοσίευση αναρτήσεων
από το «Ειλητάριον»,
αρκεί να αναφέρεται απαραίτητα
ως πηγή προέλευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου