Τὸ Εἰλητάριον. «Γράψον ἃ εἶδες καὶ ἅ εἰσι» (Ἀποκ. α΄ 19).



Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΟΥ

Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΣΟΥ


     Ψάξε να με βρεις, αν μ’ αγαπάς. Έχω μια δειλή παρουσία για σένα, έχω και μια σθεναρή απουσία. Έχω ένα ψιθυριστό λόγο για σένα, έχω και μια στεντόρεια σιωπή. Θέλοντας και μη, είμαι και το ένα, είμαι και το άλλο. Βρίσκομαι μέσα σ’ εκείνο, βρίσκομαι μέσα και στ’ άλλο. Όχι, γιατί το θέλω. Όχι, γιατί το μπορώ. Άμα με ρωτήσεις θα σου πω ότι κουράστηκα ή έστω ότι βαριέμαι. Είναι γιατί η αγάπη στην καρδιά μάς υπερβαίνει όλους και δεν είναι ποτέ για τίποτα και για κανέναν δεδομένο. Νιώσε την παρουσία, αισθάνσου και την απουσία. Ζήσε και τα δυο μαζί, ενιαία και ξεχωριστά, απόλυτα και σχετικά: την παρουσία να ετοιμάζει μονίμως μια απουσία και την απουσία να υποδέχεται εξακολουθητικά μια παρουσία. Συνέχεια αυτό, συνέχεια κάτι άλλο. Πού είσαι εσύ; Σε ψάχνω και σε γυρεύω ακατάπαυστα μέσα στις βεβαιότητες των επιγείων, σε βρίσκω διαρκώς μέσα στις απορίες και τις επερωτήσεις τ’ Ουρανού. Πες μου πού είμαστε; Στην έλλειψη, στην υπερβολή ή στην ισορροπία; Ερεύνησε και ψάξε, αν αγαπάς. Βγάλε από πάνω σου, άφησε από μέσα σου και φύγε μέσ’ απ’ όλα, αν δεν μισείς. Αγάπα να ψάχνεις και να ψάχνεσαι. Αγάπα αυτό που ψάχνεις, αν θες να το βρεις. Αυτό που δεν γίνεται να αποχαιρετίσεις, αυτό που δεν θες να αποχωριστείς, αυτό που είσαι μέσα του δίχως να εγκλωβίζεσαι εντός του· αυτό που σημαίνει ενότητα για σένα. Αγάπα, έπειτα, κι αυτό που θα βρεις ή εκείνο που σε βρήκε απρόσμενα από αγάπη ακατάληπτη. Αγάπα αυτό που έκπληκτος θα βρεις, εκεί στη μεγάλη ατραπό της περιπέτειας της ελευθερίας σου…

π. Δαμιανός

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016, 19:11




Επιτρέπεται η αναδημοσίευση
των αναρτήσεων από το «Εἰλητάριον»,
αρκεί να αναφέρεται απαραίτητα
ως πηγή προέλευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου